دیمیتری مدودف ضمن تبریک به اسقف اعظم پاتریارک کریل به مناسبت نهمین سالگرد انتخاب وی برای حفظ هماهنگی ایجاد شده در روابط کلیسا و دولت ابراز امیدواری نمود

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در دیدار با پاتریارک کریل نماینده کلیسای ارتدوکس روسیه، پاتریارک مسکو و روسیه خاطر نشان ساخت که، هدف ما حفظ سمفونی در مناسبات بین کلیسا و دولت روسیه است. مدودف در دیدار با اسقف اعظم روسیه اعلام نمود: «موفقیت شما، به نفع کلیسای ارتدکس روسیه و تمام کشور است.»

در این دیدار، دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه، سالگرد تاجگذاری اسقف اعظم روسیه را به وی تبریک گفت و خواستار «حفظ هماهنگی موجود در روابط بین کلیسا و دولت شد.»

دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه و کریل نماینده کلیسای ارتدوکس روسیه در تاریخ یکم فوریه در کلیسای منجی عالم به مناسبت سالگرد تاجگذاری اسقف اعظم روسیه با یکدیگر دیدار نمودند. نخست وزیر روسیه در این دیدار اعلام نمود: «من خواستار حفظ رابطه ویژه بین کلیسا و دولت هستم، خوشبختانه در زمان رهبری شما بر کلیسا این امر توسعه یافت. سمفونی کلمه­ ای یونانی است که شما به ابتکار خود، از آن بسیار شایسته در جهت تحکیم روابط کلیسا و دولت استفاده نمودید. مدودف اعلام نمود که این سمفونی به نفع کلیسای ارتدکس روسیه و تمام کشور ما است.»

از سوی دیگر اسقف اعظم روسیه اعلام نمود: «هماهنگی و تطابق سمفونی، یک روش ایده آل تحکیم روابط در جامعه، دولت، خانواده و در هر زمینه ­ای است. در این سمفونی، یک هدف مشترک، یک تعریف مشترک از اهداف و میل به همکاری با یکدیگر وجود دارد. روابط دولت و کلیسا بر اساس اهداف روسیه مدرن ایجاد شده است.» به گفته وی، «امروز کلیسا در روسیه به طور مستقل و آزاد عمل می­کند، به طوری که حتی برخی از مردم در خارج از کشور نمی­توانند این موضوع را تصور کنند.»

به عقیده اسقف کریل، کلیسا مسئولیت بزرگی در برابر مردم و در جهت ایجاد صلح در جامعه بر عهده دارد، این موضوع از نقاط مشترک مناسبات ما با دولت است. رفاه مردم، هدف مشترک کلیسا و حکومت است.

اسقف کریل در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۴۶ در لنینگراد در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. بعدها او از آکادمی علوم الهی لنینگراد فارغ التحصیل شد. وی در سال ۱۹۸۹ به ریاست گروه روابط خارجی کلیسا در روسیه منصوب شد. در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹، شورای محلی کلیسای ارتدکس روسیه، وی را به عنوان اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه انتخاب کرد. در تاریخ یکم فوریه، در کلیسای منجی عالم مراسم تاج گذاری اسقف کریل برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تاس

http://tass.ru/obschestvo/۴۹۲۲۵۹۶

کد خبر 2188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =